Tuesday, December 02, 2014

Kucing

Assallammualaikum (n_n)V

Dekat rumah ada kucing.. tak tahulah, mungkin tuan dia tak nak dia dah kot, jadi tinggalkan dia dekat luar rumah tanpa beri makan semua.

Nak dijadikan cerita, masa balik dari beli sarapan pagi ahad tu, aku takut-takutkan dia. Ye laaa, kucing bulu gebu-gebu, sebijik macam kucing muka penyek tu, siapa tak geram bila jumpa. En hubby dah datang gosok-gosok badan dia. Lepas tu dia nak ikut balik, So, bawak masuk kejap, lepas tu rebus daging ayam laju-laju. Kemain dia menunggu kat dapur. Lapar sangat dah rupanya. Kesian...

Bila dah bagi makan, bawak keluar, Tengahari, lepas kemas rumah, aku jenguk dekat luar, dia tengah tunggu. Masa keluar nak ambil dia, tengok dia dah jalan ke tepi tangga. Rumah aku kan apartment, so dia macam tengah tunggu tuan dia kat tepi tangga, dia macam takut-takut dia tak nampak tuan dia lalu, T__T

Ingat nak ambil, pastu dia macam menyorok sebab ada budak kacau dia. Bila aku ambil dia meronta-ronta nak turun. Fine... terus tak jadi nak bawak masuk rumah.


Pagi isnin, dah lah bangun lambat dari kebiasaan nak pergi kerja, Nasib dah iron baju. Tengah siap-siap nak buat breakfast, boleh pulak dia meow-meow dari luar pintu. Bukak pintu terus dia masuk laju-laju pergi dapur. Lapar sangat agaknya. Dalam lambat-lambat tu terus rebus ayam dalam microwave, bagi dia makan. Dah bagi makan dekat luar rumah, nak pergi kerja boleh pulak dia masuk dalam rumah tak nak keluar-keluar. Saja je buat orang rasa bersalah. Nak tak nak, terpaksa keluarkan juga. 

Balik kerja semalam terus je cari dia sebab nak bagi makan friskies, tak jumpa, dah masuk rumah, dah siap makan tengok dia dah ada kat luar rumah, panggil dan bagi makan, tapi dia tak nak makan firskies, dia nak masuk rumah. Aku tak bagi, so keluarkan dia dan bagi upah ayam rebus kat dia lagi. Haih!

Pagi ni nak pergi kerja tak nampak lagi dia. Tapi aku dah siap-siap letak friskies dalam bekas makanan dia, pandai-pandailah dia.

Kalau ikutkan hati, aku nak je jaga dia. Tapi tak boleh. Rumah aku kecil, rumah apartment je kan. Lepas tu dua-dua kerja, tak ada orang dekat rumah. Nanti dia berry, shi shi, siapa nak buang, lagipun rumah kurang sikit pengudaraan masuk, risau bulu dia bersepah-sepah. Dah tanya dekat mak, ingat nak hantar balik kampung, tapi abah pulak tak nak sebab cucu-cucu abah kecik-kecik lagi. So, biar je laa cik meow meow kembang tu kat situ. InsyaAllah, ada orang yang akan adopt dia kot.

Huhuhu.. dalam gambar memang tak nampak kembang cik meow tu, tapi bila tengok depan-depan kemain montel lagi. kembang-kembang bulu dia :)

ok tu je,
Bye!

 Till then~