Friday, November 28, 2014

weekly update.

Assallammualaikum (n_n)V

Salam jumaat.

Hai! macam biasa, blog selalu terpinggir disebabkan tuan dia super busy. Hahaha :)

Lebih kurang dalam dua minggu lagi, aku dah final exam untuk semester ni. Dup dap dup dap jantung. Nasiblah assignment semua dah selamat hantar. Rasa legalah jugak. Semester ni nak kata horror sangat pun ye jugak sebab aku ambil subjek matematik. Rasa macam mimpi ngeri pulak nak recall balik subjek matematik zaman-zaman PMR dan SPM dulu. Haih!

Semenjak minggu lepas jugak, aku mula terinspirasi untuk Dean's list. Ceritanya bermula bila seorang kakak update resultnya dekat group facebook oum, jeleous gila tengok result dia. 4.0 okey. Serius masa tu aku jeleous. Asyik tertanya-tanya je macammana dia boleh dapat 4.0?

Tapi tahap jeleous aku menjurus kepada kebaikan-lah. Janganlah pulak ada yang kemain duk cakap aku ni pendengki pulak.

Aku view facebook akak tu, kemudian aku add dia as friend. Aku mesej dia, aku bagitahu betul-betul yang aku kagum tengok result dia *tak akan nak cakap jeleous dekat dia pulak eh* so, daripada situlah mesej punya mesej, kenal punya kenal, rupa-rupanya dia satu company dengan aku, cuma pejabat je lain-lain. Rasa macam bertuah sangat sebab dia bagi aku sedikit motivasi, bagi semangat untuk study, dia bagitahu cara dia study dengan nak melayan dua orang anak lelaki yang sedang nak melasak semua. Kagum. Sangat kagum.



Betul cakap orang, dalam nak buat study PJJ ni, orang keliling tu penting, kalau kita jumpa kawan-kawan yang betul, insyaAllah kita akan lebih bersemangat untuk berjaya. Kalau kita lemah, itu yang asyik rasa down je tu, rasa semua benda tak boleh buat. Luckly juga untuk aku sebab aku dan akak tu ambil kos yang sama dengan aku, juga semester yang sama. Kebarangkalian untuk satu kelas tu agak tinggi jugaklaaa. :)

Untuk semester ni, aku memang tumpu betul-betul. Kerja-kerja menulis semua aku letak tepi. Langsung tak ada hati nak taip novel baru ataupun cerpen. Agak terkilan jugak sebenarnya sebab aku terlepas satu dateline cerpen. Tak apalah, anggap sajalah yang aku tak ada rezeki. Now on, tengah nak bahagikan masa. Tak nak satu lagi dateline cerpen terlepas. hehehe :)


Memang rasa susah, memang ada rasa down. Tapi bila tengok balik ayat dekat atas ni yang aku jadikan wall kat handfone, terus rasa bersemangat balik, di tambah dengan update facebook mahupun blog dari orang-orang yang positif, sedar tak sedar, aku pun ikut jadi positive. InsyaAllah... Allah dah rencanakan sebaik-baik jalan. Allah dah tetapkan ganjaran untuk setiap usaha.

:)

K, bye.


 Till then~




2 comments:

  1. huuu.. *teresak-esak* sibuk jugak sampai terlepas peluang menulis. harap ada lagi peluang tu..... blog pun banyak tulis entri dalam GA. sebab bukan mudah nak publish dalam kesibukan. 2 dalam 1 ^^

    Positif

    ReplyDelete

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998