Wednesday, November 12, 2014

Terbang Tunduk

Assallammualaikum (n_n)V

Lately ni, aku suka sangat dengar lagu terbang tunduk by Fynn Jamal tu. Not really lately-lah, Baru semalam sebenarnya. Mula-mula dengar macam biasa-biasa je, End of that, part last tu aku realize sesuatu.

Lagu Terbang tunduk ni buat aku sedar diri macammana susah aku nak ada dekat tempat sekarang, betapa jauh aku dah terbang untuk ke sini. Lately ni aku memang tengah down, sibuk mengira kegagalan sedangkan Tuhan sedang mengatur jalan lain untuk aku. Kenapa nak mengira satu kegagalan sedangkan dah banyak kejayaan Tuhan kirimkan?

Tuhan
Jangan kau izin aku lupa
Jangan kau biarkan aku mendepang dada
Pasakkan hatiku pada kaki
Paksakan ku tunduk sehingga mati.

Bila dengar ulang-ulang ayat ni, banyak benda buat aku terfikir, buat aku fikir balik siapa aku, macammana susah nak jadi somebody, dan macammana nak created another jalan lagi supaya aku akan lebih berjiwa besar.

Ya, bak kata siapa-siapa sahaja. Manusia ini tak akan pernah puas. Aku pun macam tu, mahu jadi seseorang yang lebih baik, mungkin yang lebih bagus dalam masa sepuluh tahun lagi. Dan, perjalanan untuk ke sepuluh tahun itu membuatkan aku jadi stress, jadi down kadang-kala. Mahu jadi orang hebat, perlu banyak usaha! Mungkin kerana orang-orang sekeliling yang sering mewarnai dan mencorakkan aku menjadi punca untuk aku lebih tegas dengan impian sendiri.

Ingat senang ke budak tak cantik ni nak adapt dengan dunia luar. Letak impian tinggi-tinggi, kemain imaginasi nak petik bintang-bintang. Susah. Tapi, walau aku down, aku tak pernah give up, aku memang budak tak cantik yang banyak gila impian, banyak gila cita-cita. Truly, word 'Tak cantik' tu sebenarnya yang buat aku jadi down. Hahahaha.

Jangan cakap 'semua orang cantik' dekat aku kalau kau tak kenal aku. Hehehe :) Betul. Aku akui, aku memang tak cantik macam kau.

Ok stop.

Lastly,
Semoga Tuhan padamkan ingatan aku kepada si perempuan sihir, semoga Tuhan padamkan ingatan aku kepada segala cacian, hinaan, makian dan rasa rendah diri. Biarkan sahaja mereka terus menjadi tin-tin kosong yang terus berbunyi tanpa sebab. Mungkin tak perlu dihiraukan. Sudah tidak releven untuk dilayankan. Nak jadi orang hebat tak boleh fikir hal-hal remeh menjadi hal-hal besar.

Hello Syida, tolong jangan down lagik!


Lirik : Fynn Jamal
Producer : Fynn Jamal, Tri Hadzir, AG Coco

Bertahanlah, wahai raksa,

Jangan kau terhenti
Berpautlah, wahai nyawa,
Ini bukan mimpi



Saksikan dengan mata
Rasakan dengan jiwa
Kau sedang tinggi


Jauhnya kau terbang

Siapa sangka?
Getir yang menghalang
Tak besar mana


Payah payah semalam
Moga mudah selama


Tiap apa yang mematah tegakmu

Tiap yang menolak
Tiap yang memijak-henyak



Biar di belakangmu

Jangan dikenang
Moga dibuang 
dendam dan sayu


Tuhan

Jangan kau izin aku lupa
Jangan kau biarkan aku mendepang dada
Pasakkan hatiku pada kaki
Paksakan ku tunduk sehingga mati.


Owh, okey nanti sambung lagi. Nak sambung buat assignment :)


 Till then~


No comments:

Post a Comment

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998