Tuesday, November 04, 2014

Nasi Vanggey

Assallammualaikum (n_n)V 

Jujur...

Aku sebenarnya bukanlah penggemar mana-mana nasi kandar. Belajar makan nasi kandar sebab hubby memang suka makan nasi kandar. Hehehehe

Bercerita tentang Nasi Vanggey, Walaupun aku budak perak, selalu je lalu-lalang depan kedai mamak ni, serius tak pernah terfikir nak try makan nasi kandar.


Ini kali kedua aku makan nasi vanggey, first makan dekat Greentown Ipoh, Kali kedua makan dekat Jalan ke Teluk Batik, Lumut dua minggu lepas.

Rasa dia? bagi orang yang baru cuba-cuba makan nasi kandar, okeylaaahhh.. yang membezakan nasi kandar, read: Nasi Vanggey ni dengan tempat lain sebab adanya sambal. Tak sure sambal apa, bukan sambal belacan, ada rasa rempah sikit, rasa kelapa sikit, tapi serius pedas! Kuah Kari dekat Nasi Vanggey pun sedap, terasa pedasnya. 

Nak compare aku tak pandai, buat kena maki dengan orang je nanti. Tapi, ikut tekak aku sedap jugaklah. 

Admirer dekat sambalnya. Sedap!

 Till then~


3 comments:

  1. nasi kandar klau kari dia sedap maka sedap la dia :)

    ReplyDelete
  2. last time lalu je kt situ.. tp x rasa nk try pun.. huhuhu

    ReplyDelete
  3. penah makan sekali dua camtu je . tapi mmg sedap .

    ReplyDelete

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998