Thursday, October 30, 2014

Masa.

Assallammualaikum (n_n)V

Selamat malam, Selamat pagi. Dah lama dah tak tulis sesuatu dekat blog time malam-malam camni. Actually, aku tengah siapkan rangka assignment. Berhenti kejap sebab dah blank cari jawapan. Assignment Matematik kekdahnya.

Haih!



Lately ni, aku ada masalah, either nak siapkan assignment dan study atau siapkan novel. Entah kenapa entah. Bila pegang buku, hati dan otak asyiklah teringatkan pasal manuskrip. Rasa bersalah sangat pada diri sendiri.

Bila on laptop nak edit manuskrip, tiba-tiba teringatkan pasal assignment, terasa banyak sangat benda yang tak study lagi. Rasa gelabah terus! last-last gigihlah buat jugak assignment math. Disebabkan susah hati, pagi tadi mengadulah dekat hubby pasal ni.

Sambil bergurau, hubby cakap cam ni.

"Utamakan study. Menulis tu hobi je. Jangan nanti yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran."

Hubby cakap perlahan, dalam nada bergurau, tapi kedengaran serius dekat telinga ni hah. Sampai ke office terngiang-ngiang lagi membawa ke masa sekarang ni. Kemain semangat sampai tengah malam tak tidur-tidur lagi.

Betul lah cakap encik bulat tu. Study lagggggiiiiiiii PENTING. Menulis tu sampingan je. Kalau aku duk sangat kejar menulis, macammana dengan study? sia-sia sajalah dapat tajaan kalau effort less. Erm... Setuju sangat dengan nasihat Encik Bulat.

So, aku decide, priority aku sekarang adalah study. Yang lain tu, kendian fikir. Dah banyak sangat masa aku buang cam tu je. Sem satu sibuk cari momentum, sem dua pulak buat major operation, moga sem ni dan sem seterusnya semua berjalan lancar. InsyaAllah.

Pada korang yang tertunggu-tunggu bab-bab baru, hasil-hasil karya baru aku, so sorry eh, kalau ada masa aku sambung taip. :)

Ok tu je nak kongsi. Nak tido dah, sakit mata tengok punch kad color merah hari-hari. Esok harus pantas!


 Till then~



2 comments:

  1. saya dah singgah dan follow di blog ini,

    saya join bloggera area mega giveaway

    singgah la disini:
    http://mimpicoklat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. saya dah singgah dan follow di blog ini,

    saya join bloggera area mega giveaway

    singgah la disini:
    http://mimpicoklat.blogspot.com/

    ReplyDelete

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998