Thursday, June 12, 2014

Realize









Kadang - kadang banyak benda kita kena realize dalam hidup ini, Walaupun, benda yang kita nak realize tu sebenarnya buat kita sakit, kita pandang kanan, pinta kepastian, kita pandang kiri minta kejujuran.



Sakit, sebab dengan meminta kepastian itu sebenarnya kita sedang mencampakkan diri kita, membiarkan mereka melihat kita dengan sinis. Membiarkan diri kita dipijak - pijak, hingga satu saat... hati kita bukan lagi ditempatnya, di pijak, dan yang paling sakit melihat mereka ketawa melihat kita. Senyum sinis meludah ke wajah.



Semuanya kuasa TUHAN. Ye, Tuhan pencipta langit dan bumi. Kuasa Tuhan yang menyusun segala cerita, Kuasa Tuhan yang membuka segala yang tertutup.



Kuasa Tuhan yang membuka segala Hijab.



Aku mungkin pernah merasa malu kerana aku bukan pilihan mereka yang bernama. Tapi mungkin kamu lebih malu saat ini tatkala melihat ia sebenarnya tidak pernah menjadi pilihan siapa - siapa.



Kesinambungan : Roda

#throwback



No comments:

Post a Comment

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998