Tuesday, March 25, 2014

#MH370

Assallammualaikum (n_n)V 

Semalam, dalam pukul 10.00 malam, tengah layan cerita dekat tv 9 sambil kemas, tiba - tiba tengok PM live. Erm.. tengok reaksi beliau rasa macam nak umumkan berita sedih je.

Actually, memang sedih pun. Pukul 10. 00 malam, akhirnya terungkai dah misteri MH370. Sedihnya alahai.. Pagi ni, sampai office, fikiran masih terfikirkan pasal kapal terbang tu, dengar dekat radio, semua lagu sedih - sedih sambil disulami dengan bacaan Al-fatihah, sayu je rasa.

Agak - agaknya, ada tak somebody yang selamat? macam cerita Life of Pie tu ke. Serius, Macam tak percaya je bila tengok Press conference semalam. Kalaulah ada keajaiban terjadi...


Al- fatihah,

Rest-in- peace MH370. Susah nak percaya, tapi kena redha jugakkan, semua orang sedih, keluarga terdekat dengan mangsa lagi sedihkan. Hilang sebelah sayap untuk bergantung. Hilang sebelah sayap untuk berpaut.

Semoga usaha SAR tu membuahkan hasil. Semoga segala misteri terungkai.
Insha-Allah.



 Till then~

2 comments:

  1. kite pon terkejut ngn berita pasal mh370 ni.. hurm..
    penantian 17 hari berakhir..

    ReplyDelete
  2. x terluah ngan kata222 - tragedi yang menimpa

    ReplyDelete

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998