Saturday, February 15, 2014

Student life

Assallammualaikum (n_n)V

Semalam malam :) Tudia, malam - malam minggu ni baru nak update blog. Hihihi... biasalah, tuan blog picisan ni busy gile.

Busy kerja, busy uruskan rumah, busy nak menaip, busy nak belajar. Semua busy. Eh! Sebenarnya, nak cerita pasal kehidupan baru nie. Last week, 08 Februari hari tu aku officially sambung belajar. Belajar dekat OUM. Ambil degree je pun. Tak adalah hebat mana eh.

Minggu lepas, serius aku susah hati. Bila dah daftar, tiba - tiba rasa macam down. Terfikir - fikir boleh ke aku nak catch-up? boleh ke nak bahagikan masa dengan kerja? sempat ke nak buat assignment? Haih, bila semangat dah tinggi nak menuntut ilmu, time - time tu jugak syaiton duk hasut - hasut supaya tak payah nak belajar. Hehehe...

Setakat ni alhamdulillah, semangat kuat lagi. Hari sabtu tu, pagi - pagi dah siap masakkan makanan untuk hubby sebab kebetulan hubby ada kerja dekat airport Subang. So kengkonon nak bermanjalah suh encik bulat hantar. Tapi... Encik Bulat suh belajar pergi sendiri T__T

Gigih aku setting GPS, terketar - ketar tangan sebab rasa dah lambat. Aku gerak dari rumah pukul 9.15 pagi. Kelas mula pukul 10.15 am, di sebabkan terketar - ketar, siap Encik Bulat tolong settingkan GPS. Entah pape entah.

Lepas dah setting GPS, aku pun mulalah bergerak. Keluar je dari area rumah boleh pulak tersalah masuk lorong, terpaksalah u-turn dekat area Hospital Sungai Buloh. Ikutkan, sebenarnya tak adalah jauh manapun PJ tu. Tapi, disebabkan aku ikut jalan mana - mana entah, aku sampai dekat uni sharp pukul 10.15 :) Kemain aku meredah Kota Damansara, masuk jalan dah nak ke ikea tu, tembus kawasan perumahan mana entah, tengok - tengok dah sampai. Hahahaha :)

Benda yang agak aku risau jugak adalah sebab aku tak ada kawan. Main redah je, yang penting nawaitu nak sambung belajar. Kawan boleh cari. Apa adahal. Kawan untuk ketawa ni ramai, bersepah - sepah. Masa aku sampai dekat kelas, tengok lecturer dah ada dah. Masuk je lah, minta maaf sebab lambat then ambil tempat. Ala, kelas pertama sem pertama, ramai jugaklah yang datang lambat.

Bila dah masuk kelas, barulah aku kenal - kenal dengan kawan baru. Serius tak sangka yang akak tu pun staff TM jugak. Bila dah sembang - sembang baru tau. Selain akak tu, (Tapi aku tak panggil akak pun, walaupun dia tua empat tahun dari aku) ada dua orang lagi staff TM, semua pun sebaya aku jugak. Tapi, tak semua kelas aku sama dengan dia, dia ambil Degree in IT, aku ambil degree in IT and Networking. So, akan ada banyak kelas tak sama.

Environment belajar PJJ dekat OUM ni tak sama macam PJJ dekat UTM, etc etc sebab dekat OUM fully in english. Tak ada satu pun subject dalam bahasa melayu. Tak berani nak cakap belajar dekat OUM ni mudah. Serius!


Since last week, aku memang tengah mencari momentum, tengah cari masa yang sesuai nak study. Mula - mula memang susah sebab aku dah beberapa tahun tinggalkan zaman belajar. dengan nak hadap komputer lagi untuk virtual learning, Dengan kerja opis yang semakin banyak, memang agak seram jugak. Luckly, masa zaman belajar diploma dekat KKTMPJ dulu belajar fully in english, so, tak adalah rasa down bila sekarang kena hadap buku - buku rujukan dan note dalam english. :)

Subuh hari nak ke kelas tu, aku bukak henfon, tengok abah hantar SMS, terharu sangat sebab abah hantar SMS macam dekat bawah ni. Malam jumaat tu aku call mak, cakap dekat mak sabtu tu kelas dah mula. Mak suruh belajar elok - elok. Then, aku suruh mak cakap dekat abah jugak. Itu yang abah hantar SMS tu.


Terharu sangat bila baca sms abah ni. Gigih abah taip SMS untuk anak dia ni. Aku dapat bayangkan abah ambil masa yang lama bila taip SMS ni. Abah tak macam orang lain, pandai gila guna SMS, abah cumalah lelaki biasa, kerja kampung, pakaipun handfone biasa - biasa je. Tapi, abah gigih belajar gunakan handfone untuk menaip SMS. SMS abah ni aku tepek dekat sini sebab aku tak nak sms ni hilang. Ini antara salah satu penguat semangat aku untuk terus belajar. T__T

Okey tu je nak cerita.

:)



 Till then~


No comments:

Post a Comment

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998