Tuesday, January 14, 2014

Review: Kad Kahwin (DIY)

Assallammualaikum (n_n)V



Untuk majlis kahwin aku. Kad kahwin memang aku DIY je. Entah kenapa, rasa macam nak-nak-sangat buat guna tangan sendiri.



Hasil Photoscape, Microsoft Publisher dan Microsoft Word, maka jadilah jugak kad kahwin impian aku. Hahaha. Actually, timbulnya niat nak DIY je kad kahwin ni adalah disebabkan faktor:
  • Kad Kahwin entah apa - apa tapi mahal
  • Even tempah kad kahwin tetap kena draw peta sendiri.
  • Lambat siap.
  • Nak kad cepat.
  • Nak kepuasan
  • Ala, nanti lepas baca orang buang juga (faktor utama)
Hehehe, jangan main - main, sampul kad kahwin pun aku print tarikh hokeys. :)


Gambar bawah, proses print sebagai bukti. Guna print biasa je, Printer zaman belajar dulu, dah enam tahun printer ni. Tahan lagi kot.


Aku guna kertas yang dekat bawah ni.

Warna: Ivory.
Tebal: 230 gsm (Dalam dia ada 100 keping)


Gambar bawah, draft view guna Microsoft Publisher.


Gambar peta. Hasil draw guna Microsoft word dan Photoscape.






Kesimpulannya, aku puas hati dengan kad kahwin aku. Yang penting aku buat sendiri.


 Till then~


6 comments:

  1. Assalamualaikum, singgah dan follow di sini. Jemput ke blog saya pula ya. Terima kasih.

    Wah, kreatifnya. Boleh kurangkan bajet.

    ReplyDelete
  2. wahhhh kad kawen comel! suke tgk..

    ReplyDelete
  3. salam.. bole ajar x mcm mne nk buat kad kawen tu

    ReplyDelete
  4. Lawanya..simple je tapi cantik. Angan-angan saya juga nak buat kad kahwin sendiri..Jimat pun jimat. Guna kertas Ivory card ye untuk kertas dia. Nak cari lah.

    ReplyDelete

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998