Thursday, February 28, 2013

Koleksi Lawak Pagi part 1

Assallammualaikum (n_n)V 

Lepas baca, koleksi ayat lawak dari blog Zamani84. Terus saya jadi macam berminat nak cari lawak-lawak lain. Maklumlaaaa, duk opis bosan mey.. jom layan jom.. hehehehe..



_______________________________

Ada seorang lelaki, dapat untung dalam bisnes. Jadi dengan bangganya 
di masuk ke pejabat baru. Almaklum lah.. dah jadi bos! Dia pun mulalah 
berangan, konon-konon macam orang V.I.P. Tengah syok berangan, 
tiba-tiba ada orang ketuk pintu. Dia terus panik, dan ambil telefon. 
Dia suruh orang tadi masuk. 

Sebaik sahaja pintu dibuka, dia pun mula 
la lakonan hebatnya. "Aa.. macam ni la Dato'. Ni ada orang datang, I 
confirm dengan you lepas ni ye," Dengan muka yang penuh riak dia pun 
berkata, "Maaf la ye, saya sibuk sikit. Nak kena selesaikan masalah 
tu la, masalah ni. Appointment lagi. Jadi, encik ni, apa yang boleh 
saya bantu?" Tetamu tadi menjawab dengan selamba, "Saya dari Telekom, 
nak buat sambungan telefon dalam pejabat tuan."

___________________________________

Asari melihat rakannya, Ajoi sedang membuat kopi. Kemudian memasukkan sebutir ubat panadol ke dalamnya. Dengan kehairanan Asari bertanya kepada Ajoi… 

Asari: “Kenapa kau masukkan panadol dalam kopi tu?” 

Ajoi: “Kopi ni panas… bagi panadol kurang sikit panas dia…” 

___________________________________

Seorang pemburu bertembung dengan seekor singa. Terrperanjat, dia tak sempat mengangkat senapangnya. Tiada pilihan, pemburu itu bertadah tangan dan berdoa. Ketika pemburu itu menjeling ke arah singa, dia ternampak bahawa singa itu juga sedang berdoa. 

Pemburu: “Ah leganya… singa baik rupanya. Lepaskanlah aku.” 

Singa: “Ya… singa yang baik selalu baca doa sebelum makan, amiiinn…” 

___________________________________

“Mama.. hari ini saya dapat markah 100% di Sekolah,”kata Yani kpd mamanya. 

“Iya ke??.. macam ni lah anak Mama yang pintar.. Pelajaran apa yang kamu dapat markah 100%?”Tanya ibunya. 

“Matematik 30%, Bahasa Melayu 50%, dan Sejarah 20%.

___________________________________

Fakta 1 : 
Anda tidak boleh menyentuh semua gigi anda dengan lidah anda. 

Fakta 2 : 
Setelah membaca Fakta 1 kamu dengan selamba yaya dan budusnya mempraktikkan cara tersebut. Korang mengaku jer lakannnn ;D 

Fakta 3 : 
Setelah membaca Fakta ke 2 korang tersenyum pahit dan berkata dalam hati “Hampeh! aku dah terkena nih!” 

Fakta 4: 
Setelah korang terkena, korang bercadang untuk copy dan kenakan kawan korang pulak ;D 

____________________________________

Ada seorang awek berbogel menahan sebuah beca lantas menaiki beca tersebut. ^_^ 

Sepanjang perjalanan, si tukang beca langsung tak alihkan pandangannya dari duk tengok gadis tu... 

Merasakan dirinya diperhatikan oleh tukang beca tersebut, gadis itu berkata "kenapa, tak pernah tengok perempuan bogel ke?” 

“Bukan begitu, cik adik. Pakcik cuma tertanya-tanya, dari mana wang tambang beca ni adik nak keluarkan” jawab tukang beca tu.

____________________________________


Anda di minta berfikiran positif, gelak slow-slow sikit ye. Hehehe..

Sumber: SINI


 Till then~


4 comments:

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998