Wednesday, February 27, 2013

Ayat kelakar Samy Vellu

Assallammualaikum (n_n)V 

Selamat petang. Mengantuk ke? hehehe.. tadi kita singgah blog Zamani 84. Terbaca pulak entry beliau pasal Samy vellu. Omg.. lawak gila kot! hilang terus rasa mengantuk dekat opis.

Korang harus layan jugak tau! :)



AYAT AYAT KELAKAR SEPANJANG ZAMAN OLEH SAMY VELLU:-

1. Samy Velu menyebut berkenaan Pos Laju:
"Besoh kirim, hari ini juga sampai"

2. Dalam berita TV apabila beliau cuba untuk memberitahu dia berasa amat malu:
"Ini prekara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat-sangat la besar"



3. Samy berkata dalam salah satu ceramah:
"Kita akan bina satu jambatan wuntuk worang2 kampong di sini." Kemudian seorang pakcik bertanya, "Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?" Dan kemudian Samy dengan megahnya menjawab, "Kalao takde sungai, kita bina sungai”

4. Kenyataan paling digemari oleh Samy dalam berita abad ini:
"Toll naik sikit, banyak marah saya. You worang ingat semua ini toll saya punyer bapah punya kah!”

5. Ketika krisis air:
"Semua worang diminta jangan membuang aiyerr!"

6. Berkenaan masalah sosial:
"Worang2 muda sekarang banyak suka hisap dade"

7. Ketika program derma darah di Sungai Siput:
"Marilah kita semua menderma dare"

8. Ucapan selamat datang dalam kebanyakan majlis beliau:
"Selamat datang saudara-mara semua" (Ia sepatutnya “saudara-saudari”)

9. Ketika isu Al Arqam hangat diperkatakan, beliau berkata dalam satu sidang akhbar:
"Saya gumbira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam"

10. Di satu majlis pembukaan sebuah bangunan baru:
"Mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik dari pentas wuntuk membuka kain"

Yang paling kelakar di dunia sepanjang abad ialah:

"Kita akan bina roket pigi matahari." Salah seorang wartawan berkata, "Tapi Datuk, matahari terlalu panas untuk didekati." Samy menjawab, "Itu tade masalah. Kita hantar waktu malam"


Gila ah.. rasa nak menangis baca entry Zamani84 tadi. Makanya, dengan izin admin, kitapun copy.. entry penuh sila ke blog beliau -- Zamani84

 Till then~


9 comments:

  1. ni betul ke tweet dia ke parody acc? huhu tp memang kealkar la kalau dgr dia cakap tunggang terbalik :p

    ReplyDelete
  2. Macam kelakar je. HAHA! atau dia kene hack kot. ade kemungkinan x? ngehneghe

    ReplyDelete
  3. aihh! dok gelak sowang2 da..ha3!!

    ReplyDelete
  4. dah pernah baca. pastu nik send kat kwn2 opis.semua duk gelak2 jea baca.boss pelik.

    nak send kat boss , tapi dia bukan faham pun .dia chinese hong kong.kalau tak blh gelak skali..hehe

    ReplyDelete
  5. hahaha lawak sangat.. kesian samy vellu org main-mainkan dia.. :D

    ReplyDelete
  6. hahahah memang ena troll ke betui laku? deyy

    ReplyDelete
  7. hihihi yg last sekali tu mcm lawak Shiro je....

    ReplyDelete
  8. Allah...sakit perut gelak..memang beliau cakap kelakar kan..hehehehe..

    ReplyDelete
  9. yg pasti dia cube utk berbahasa melayu..cume mgkn datuk kena improve lg...jgn men belasah je ckp...huhuhu

    ReplyDelete

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998