Wednesday, August 08, 2012

Puteri itu kita.

Assallammualaikum (n_n)V


Puteri? Setiap dari kita pernah mempunyai angan-angan untuk menjadi sang puteri. Berada nun jauh di atas istana. Paling tidak memasang angan-angan seperti rapunzel, snow white dan cinderella.

Me too. Bila tengok cerita puteri, rasa teruja giler! tambah-tambah bila tengok cerita cinderella. Impian tipikal gadis macam saya seharusnya ingin menjejakkan kaki ke istana. Macam kisah-kisah filem melayu.. puteri impian, kayangan.. bukan ke itu semua sebenarnya seakan membuatkan dogengan kita hampir nyata?

Tapi bila dah kenal apa itu dewasa, bila dah galas banyak tugas di bahu, masa itu kita dah mula faham, kita bukan sang puteri yang macam dalam cerita dogeng tu! tak langsung. Kita senyum sendiri, betapa tinggi sungguh angan-angan itu. Kita malu sendiri! kan?

Hey! chill okey!
setiap dari kita itu sendiri adalah puteri. Tak usah nak kisahkan kemana kita pergi dan putera mana yang datang melamar kita.

Sebab,
Kita adalah puteri itu, tak kisahlah kamu itu tinggi ke rendah ke gemuk atau kurus, cantik atau tidak..berbanggalah sebab kita sememangnya puteri. Beruntunglah sebab kita hidup di dunia nyata.

Saya puteri, kamu juga puteri! jangan sedih hokeys! semua orang ada fairy tales sendiri.

" Kejarlah kebahagian itu. Tapi..awas! jangan terlepas pandang okeys!"

# test menaip guna pc baru. still bau kedai, haih!

Bye
The End by Today.


2 comments:

  1. selamanya kita puteri mak ayah kita...:)

    ReplyDelete
  2. 215
    salam kenal dan persahabatan
    Blog ini indah dan cantik, saya suka dan follow 215
    sudilah kiranya follow kembali
    ditunggu dan Terima kasih
    salam ramadlon

    ReplyDelete

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998