Monday, May 07, 2012

Dulang Murah, Chow kit

Assallammualaikum, 

Hari sabtu hari tu, pergi PBAKL lagi, tapi tak mampu nak bersesak - sesak. Maka, tak dapatlah nak tambah novel lagii ^_^

Empat kat bawah ni je yang mampu mengisi rak saya..hehehe.


Lepas tu, aku dan Encik Bulat, singgah ke kedai vivian, okey.. teruja sebab dulang yang aku nak tu sangat murah!!, Tengok kat Semua House, harga dalam Rm 17.90, Tengok kat Klang, dalam Rm 15.00, kat Nilai dalam Rm 16 tak silap aku. Kat Klang, ada juga yang dapat sama harga macam aku dapat, tapi bawah dia sangat nipis.. tak sesuai untuk letak barang berat - berat sebab sangat nipis macam tapis santan tu.

Ini lah dia, aku dapat RM12 satu dulang.. Kira - kira balik, hari tu bayar RM 70 untuk enam dulang, bermakna 1 dulang RM 11.60.. nasib hari tu tergerak nak tengok kat sini --> Kita Hampir Ke situ, 

Nasib hari tu tak beli kat semua house, kalau tak.... menagis!! beza kat antara semua house dan kedai vivian ni adalah sebanyak RM 35.00. fuhhhhh..

Kalau nak tahu directionnya, sila ke blog Beliau, siap ada gambar lagi.. terima kasih pada tuan blog sebab membantu.

Benda kat bawah ni pulak, adalah hiasan nak letak kat pelamin nanti, ai tak mampu nak sewa pelamin, so.. DIY je sendiri, itu akan lebih bermakna, kan?kan?.


Sebenarnya,Untuk majlis aku, kalau boleh..semua aku nak buat sendiri, baru rasa macam berbaloi.. rasa macam seronok sangat bila kita buat sesuatu tu untuk orang yang kita sayang. Aku sanggup, aku suka sangat. Bukan aku tak hargai orang lain nak tolong buat hantaran ke, buat pelamin ke, buat goddies bag ke.. tapi, aku nak buat sendiri. Sebab, tu majlis aku, kalau boleh 80 % aku nak hasil tangan aku sendiri,

Itu jek.

Sedang usha - usha blog ini --> Nora


Sebab, nak dapatkan pulak paper lantern untuk pelamin nanti; dah usha kat blog beliau, teruja sebab ada tempat jual paper lantern murah area- area Petaling Street. Tak sabar nak pergi. Haiissh.. aku ni kang, ada jugak makan meggi sampai masuk gaji.. semangat dok membeli. Haiisshh


 Sekian, itu jek, t ai update lagi!




5 comments:

  1. nak let go all my lanterns
    pm me
    ninianyss@gmail.com

    ReplyDelete
  2. sy nk tau dulang tu perbuat dr apa yer??rotan atau besi??nape murah sngt rm11 je??aduii mcm xcaye je hihihi plz inform cpt sy nk g cri kt sn jugak la camtu

    ReplyDelete
  3. @seavillage owh.. seiyess mmg murah, dia di buat dari besi, mcm dulang biasa yg kat nilai RM17 tuh.. hari tue saya beli banyak..tu yg murah tu..

    cepat-cepat..nti dah sampai sana pandai2 laa tawar,

    aunty tu ok sangat-sangat :)

    ReplyDelete
  4. all the things utk buat hantaran ada kat kedai tu ka, bunga2 semua? hihihi

    ReplyDelete

Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998